tisdag 28 juni 2016

Tips på isländska böcker

Det råder Islandsfeber överallt! Nu bryr jag mig inte särskilt mycket om fotboll, men jag gillar Island väldigt mycket och gläds med dem. Inspirerad av Feministbiblioteket som idag delar med sig av sin Islandsläsning, vill jag också tipsa om böcker från detta vidunderligt vackra land.



Här finns en länk till de isländska böcker jag bloggat om och här är en länk till en sammanställning av de isländska böcker som lästes in den Nordiska läsutmaningen 2012.

4 kommentarer:

  1. Jag borde bli bättre på att läsa isländskt. Note to self inför semestern.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har lite semester kvar, men har ändå hunnit med fyra isländska böcker: http://jsprbok.blogspot.se/search/label/Isl%C3%A4ndsk%20semester%202016 (godkänt, tycker jag).

      Radera