tisdag 3 november 2015

Noveller i november: Run, Eat, Repeat

Jag inleder novelltemat med en novell som jag läste tidigare i höstas, men som jag inte kommit mig för att blogga om.

Run, Eat, Repeat är en e-novell av Therese Widenfjord. Jag visste först inte om jag skulle våga läsa en eftersom det är en skräcknovell, men sedan tog jag mod till mig.

I det dygnet runt-öppna gymmet tränar en kvinna. Hon tränar ofta och hon tränar hårt, gärna under de mörka kvällstimmarna. Men mörkret lockar också fram obehagliga ting.

På få sidor bygger Therese Widenfjord upp en förtätad stämning och rejält med spänning. Det är inte en oväntad vändning i berättelsen, men den är väldigt snyggt utförd. Jag gillar också författarens språk väldigt mycket och på något sätt känns det som en extra bonus att läsa ett så vackert språk i en skräcknovell.


Run, eat, repeat
Författare: Therese Widenfjord
Förlag: Swedish Zombie (2015)
ISBN: 9789188185082
Finns t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar