tisdag 20 augusti 2013

Tävla om böcker av Cecilia Samartin!

Tyckte du att boken i mitt förra blogginlägg lät intressant?
Har du missat att läsa Cecilia Samartin?

Då har du tur! Tack vare Bazar förlag har jag möjlighet att lotta ut/tävla ut ett bokpaket med två titlar av Cecilia Samartin!


Señor Peregrino i pocket och ett inbundet ex av den alldeles nyutgivna La Peregrina.
Låter det intressant? En liten motprestation behövs förstås;)

Om du vill vinna böckerna så får du svara på följande frågor:

1. Vad är en peregrino/peregrina?
2. Hur många böcker av Cecilia Samartin finns översatta till svenska?
3. Samartins böcker ligger bra till för att hamna på årets top tio-lista, men vilken bok var min favoritbok förra året?

Lämna dina svar i en kommentar här på bloggen. Då får du en lott. Om du har lust kan du berätta om tävlingen på din blogg. Då får du en lott till. Kanske Twittrar du om det? Då kan du få en lott till.

Jag drar en vinnare på söndag (25/8) någon gång efter kl. 21, så du har fram tills dess på dig att hitta svaren på frågorna.

Lycka till!

Update: kommer under tävlingstiden att stänga av autopublicering av kommentarerna och publicerar dem först när tävlingen är avslutad. Det får ju inte bli för lätt ;)

10 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. 1. Pilgrim - hane eller hona. :)
    2. Fyra.
    3. Fallvatten av Mikael Niemi, som jag därför också läste (fast länken till inlägget blir jättekonstig): http://jsprbok.blogspot.com/2013/01/enligt-baksidestexten-ar-detta-nagot-sa.html

    SvaraRadera
  3. Då så!
    1. Pilgrim (av antingen manlig eller kvinnlig sort :-) )
    2. Fyra stycken (Hennes första roman på svenska, Señor Peregrino, gavs ut 2010. Succéromanen Drömhjärta kom året därpå och Salvadoreña utgavs 2012. Hennes senaste roman La Peregrina har precis kommit ut på svenska.)
    3. Fallvatten av Mikael Niemi var din favorit förra året, och jag håller verkligen med! En fantastisk bok.

    SvaraRadera
  4. Äntligen!
    1. Pilgrim
    2. 4 böcker på svenska
    3. Fallvatten av Mikael Niemi

    Jag kommer att länka till tävlingen från min blogg Holavedsbrudar.

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Jag lär mig svenska och jag vill gärna delta i din tävling :-)

    Här kommer mina svar:
    1)en peregrino är en pilgrim
    2)3 av hennes böcker är översatta till svenska
    3) din favoritbok var Fallvatten

    Hälsningar från Grekland!

    Perry



    SvaraRadera
  6. Har läst Drömhjärta som jag blev mycket förtjust i. Ser fram emot att läsa hennes andra böcker och tävlar gärna om dessa två. Härligt med tävling. Tack för det! Här är mina svar:

    1. Främling
    2. 4
    3. Fallvatten av Mikael Niemi

    MammaMia

    SvaraRadera
  7. 1. Peregrino är en pilgrim
    2. 3 vad jag kan se på wikipedia men det är säkert fler.
    3. Jag hoppas du menar av hennes böcker nu...fast det är nog bästa över lag och det är 1. Fallvatten av Mikael Niemi
    Jag har tävling i min bokblogg med fram till söndag.
    Kram Cissi

    SvaraRadera
  8. Naturligtvis vill jag vinna de här böckerna och jag har skrivit om tävlingen här http://bokslut.blogspot.se/2013/08/jag-vill-vinna-samartins-bocker.html.

    Svaren på frågorna hoppas jag är:
    1. Pilgrim (manlig/kvinnlig)
    2. Fyra
    3. Fallvatten av Mikael Niemi

    SvaraRadera
  9. 1. peregrino/peregrina betyder pilgrim
    2. det finns 4 böcker översatta till svenska
    3. fallvatten av mikael niemi

    Länkar på bloggen: Annas bokprat
    och twitter: msannaandersson

    SvaraRadera
  10. peregrino betyder pilgrim.
    3 stycken på svenska.
    Fallvatten av Mikael Niemi:)

    SvaraRadera