söndag 11 februari 2018

Just nu-enkät

Jag satte mig en stund här vid datorn för att försöka blogga någon av de böcker jag läst i februari eller någon av alla de böcker jag läste förra året som fortfarande är obloggade. Men jag är så trött idag och fortfarande lite sliten efter en vecka med egen förkylning och VAB. Så jag gör en just nu-enkät istället. Gör en du också om du blir inspirerad.

Bild från pexels. com

Vid sängen: Där ligger både den stora hög av de lästa som väntar på att bli bloggade och de böcker som är prio t.ex. rec.ex. eller bokcirkelböcker. Där ligger bland annat Havsboken av Morten A. Strøksnes och  Ylvas bok av Maria Gustavsdotter.

På soffbordet: Där ligger faktiskt inga böcker alls just nu, konstigt nog ...

På läsplattan: Deckaren Hetta av av den australiensiska författaren Jane Harper som är riktigt spännande.

På jobbet: På mitt skrivbord på jobbet finns en del YA på engelska. Just nu The Same Stars av Gail Davidson Blad och Once av Morris Gleitzman

I öronen: Har jag oftast ingenting. Ljudböcker och jag är inte bästisar.

Bokklubbsbok: Tyvärr missade jag diskussionen om Binas historia av Maja Lunde med min bokcirkel i måndags. Jag gillade den mycket. Till nästa gång ska vi läsa För vad sorg och smärta av Thom Lundberg.

Borde jag läsa ut: Har ingen påbörjad som jag borde avsluta just nu. Jag kämpade på ganska länge med tegelstenen Drakviskaren av Lovisa Wistrand, men den läste jag ut i morse

Borde jag påbörja: Månadens hyllvärmare om jag ska säkra mina egna utmaningar. För att göra det lätt för mig tänkte jag kombinera hyllvärmar-utmaningen med min "English Book Boost"-utmaning och välja en hyllvärmare på engelska. Just nu lutar det åt Francesca av Melina Marchetta.

Längtar jag efter att få läsa: Den nya boken om Bricken - Som ett träd i skogen. Det är den 6:e boken i serien av Vibeke Olsson.

3 andra böcker i min TBR-hög: Harungen av Ina Roswall, My Absolute Darling av Gabriel Tallent och Stanna hos mig av Ayòbámi Adébáyò, bara för att nämna några ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar