tisdag 4 april 2017

Tjejerna på höjden

Rec.ex. från författaren och Kartago - tack!
Tjejerna på höjden av Frida Malmgren är en samling av serier om ett tjejgäng som delar en lägenhet i Stockholm. Vi får läsa om alla möjliga vardagliga bekymmer och upptåg. Här finns kommentarer om män, relationer och kärlek, men även politik och dagsaktuelle händelser. Och så rejält mycket roligt flams och trams också, men ofta med en liten svart udd.

Jag läser med ganska stor behållning, men känner att mycket av detta ligger långt ifrån min nuvarande tillvaro som stadgad småbarnsmamma. Men det betyder inte att jag inte relatera, men det är snarare med en lite nostalgisk känsla än igenkänning.
Jag önskar att Frida Malmgren och jag hade pluggat i Lund samtidigt och att hon hade publicerat serier om sin studenttid i tidningen Lundagård. Jag kan inte tänka mig annat än att det hade kunnat vara briljant!

Hursomhelst känner jag mig uppiggad och glad av den här boken och jag låter den ligga framme så att jag kan bläddra lite i den då och då.

Tjejerna på höjden
Författare: Frida Malmgren
Förlag: Kartago (2017)
ISBN: 9789175151991
Finnst.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar