söndag 8 januari 2017

Offer utan ansikte

Jag läste min första bok av Stefan Ahnhem precis innan jul, men den boken Arton grader minus var den tredje boken i en serie. Den väckte absolut mersmak och jag fick låna den första boken Offer utan ansikte av min kollega. Och den var ännu bättre än Arton grader minus, så om jag slukläste den, vet jag inte riktigt vad jag ska kalla det jag gjorde med denna. Inhalerade kanske ;)

Den handlar om kriminalpolisen Fabian Risk som flyttar tillbaka till sin hemstad Helsingborg efter många år i Stockholm. Redan innan han hinner börja på sin nya tjänst hos Helsingborgspolisen blir han indragen i en mordutredning. Offret är en gammal klasskamrat till Fabian Risk och allt tyder på att mördaren är ute efter flera personer på klasslistan.

Det blir en galet spännande kamp mot tiden och en synnerligen kallblodig och utstuderad mördare, där Risks kollegor inte riktigt vet om de ska behandla honom som potentiellt offer eller misstänkt.

Välskrivet, oförutsägbart och riktigt, riktigt spännande!

Offer utan ansikte
Författare: Stefan Ahnhem
Förlag: Forum (2014)
ISBN: 9789137142142
Finns t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar