tisdag 4 oktober 2016

Just nu-enkät

Hittade en "just nu"-lista hos Enligt O. Det känns som en lagom aktivitet för mig idag:

Vid sängen: Där ligger en stor hög med böcker som jag fick med mig hem från bokmässan. Jag avslutade precis lite fluff-läsning och böcker som ligger bra till i läshögen är Störst av allt av Malin Persson Giolito och Maresi av Maria Turtschaninoff. Där ligger också en nästan lika stor hög med böcker som väntar på att bloggas.

På soffbordet: Där ligger faktiskt inga böcker just nu. Däremot ligger filmen Kalle och chokladfabriken som vi såg med barnen igår efter att ha läst Roald Dahls bok.

I handväskan: I den har jag senaste numret av Vi läser.

I öronen: Bara lite bakgrundsbrus från världen runtomkring. Läser inte med öronen ;)

På läsplattan/på telefonen: Där gömmer sig en hel del små godbitar. Det är ju så lätt, så lätt att handla e-böcker på rea att ha som reserv ;)

Borde jag läsa: Borde-läsning är ganska tråkigt och det här året har jag avstått från t.ex. läsutmaningar för att undvika att känna det där "bordet". Men visst borde jag läsa alla spännande rec.ex jag fått.

Bokklubbsböcker: Imorgon träffas min bokcirkel och då ska vi prata om Min pappa Ann-Christine av Ester Roxberg. Nästa bok är inte bestämd, men vi har tema biografier just nu. Jag är också med i en FB-bokcirkel där vi läser och diskuterar de kvinnliga litteraturpristagarna. Just nu är vi framme vid Herta Müller, men hon och jag är inte riktigt kompisar, så jag står över denna gång.

Längtar jag efter att få läsa: Peter Mays senaste deckare Coffin Road som jag köpte på bokmässan.

Tre andra böcker i min TBR-hög: Döden den bitterbleka av Anne-Marie Schjetlein, Allt som blir kvar av Sandra Beijer och Det enda som betyder något av Jeanette Palmqvist. Och många, många fler ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar