onsdag 21 oktober 2015

Komma fram

Rec.ex. från Gilla böcker - tack!
Jag har tidigare läst Eleanor och Park, som jag tyckte väldigt mycket om, så när jag lästa att Rainbow Rowell hade kommit med en ny roman blev jag ju nyfiken.

Komma fram handlar om Georgie och Neal som är gifta och har två barn. Äktenskapet är inte precis strålande lyckligt, mest på grund av att Georgies arbete som manusförfattare i Hollywood alltid går först. När hon vill ställa in julresan till Neals mamma för att jobba är det droppen - Neil tar barnen och reser ändå. Dessutom vägrar han svara i mobilen när hon ringer.
Däremot lyckas hon få tag på honom på den fasta telefonen, men det konstiga är att det inte är Neil nu, utan Neil för 15 år sedan. Georgie tror först att hon har blivit galen, men blir sedan lite beroende av att ringa och prata med en yngre versionen av Neil. Kanske kan hon där få något ledtråd till hur hon ska göra saker och ting bättre mellan dem nu.

Det här berättelsen om två personer som är väldigt olika, men ändå helt rätt tillsammans. Men går det att hitta tillbaka till det som tappats bort i jobbstress och småbarnsbestyr? Räcker det att älska varandra?

Komma hem är en snabbläst och söt berättelse som gav mig en trevlig stunds underhållning. Mysigt!


Komma fram
Författare: Rainbow Rowell
Förlag: Gilla böcker/Lilla Piratförlaget (2015)
ISBN: 9789186634780
Finns t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar