torsdag 8 oktober 2015

Augustambassadörena presenteras lite närmare

Nu dyker det upp lite mer detaljerade presentationer av personerna bakom ambassdörsbloggarna på Augustprisets hemsida.

Först ut var presentationen av de bloggare som ska bevaka priset för Årets barn- och ungdomsbok. Här hittar man till exempel min bloggkollega Bokomaten från i bokbloggsmaffian syd.

Ambassadörerna för Årets svenska skönlitterära bok kan du läsa mer om här

Min egen presentation finner man lite otippat bland de bloggare som ska bevaka Årets svenska fackbok. Jag tänkte först att jag inte var riktigt rätt person för den genren, men såg det sedan som en liten utmaning. Och trots att jag inte läser väldigt mycket facklitteratur slinker det ner en och annan sådan bok också. Dessutom är t.ex. 2013 års vinnare i fackbokskategorin - Expeditionen: Min kärlekshistoria av Bea Uusma  - en av mina allra bästa läsupplevelser.












Ps. Glöm inte bort att tävla om biljetter till minglet med de nominerade på Augustpriset Live den 10 oktober. Här kan du läsa om hur du kan vinna två biljetter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar