söndag 5 juli 2015

Som eld

Rec.ex. från Lilla Piratförlaget - tack!
Jag är mycket förtjust i Sara Lövestams böcker och nu när hon debuterade som ungdomsboksförfattare, så blev jag naturligtvis nyfiken.

Som eld är en galet fin kärlekshistoria mitt i en somrig skärgårdsidyll. En riktigt finstämd berättelse om den första förälskelsen och de förvecklingar som hör till.

Lollo och Anna är två tjejer som troligen aldrig hade träffas om de inte hade tillbringat ett par veckor på samma lilla skärgårdsö, men de hittar varandra och början på något nytt och stort.

Jag läste den här i ett svep. Jag fnissade åt tjejernas dåliga skämt, jag höll andan av spänning inför första kyssen, oroade mig när de oroade sig. Det är, som sagt, en riktigt fin kärlekshistoria som på ett helt självklart sätt beskriver det där första pirret, utan att göra det till något mer eller mindre än just det.

Förhoppningsvis hittar många i den primära målgruppen den här boken, men det är en bok man kan läsa med stor behållning från tidiga ungdomsår och utan över åldersgräns.

Jag har tidigare läst Udda, I havet finns så många stora fiskar, Tillbaka till henne Hjärta av jazz och Grejen med verb av samma författare.


Som eld
Författare: Sara Lövestam
Förlag: Lilla Piratförlaget (2015)
ISBN: 9789187707292
Finns t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar