tisdag 9 juni 2015

Ole dole död

Rec.ex. från Alfabeta - tack!
Det duggar tätt med bra svenska deckare. Liselotte Rolls deckardebut Tredje graden var en riktigt ruggig historia och bok två Ole dole död ligger inte långt därefter.

Det känns märkligt att kalla en hemsk och blodig historia för underhållning, men det är ändå så. Liselott Roll skriver om brutala yxmord, lejda mördare och skrämmande samvetslösa personer i korta effektiva stycken som gör att jag bara vill läsa vidare och vidare.

I centrum för berättelsen står även denna gång kriminalinspektör Magnus Kalo och hans fru Linn som är terapeut och de bildar ett bra team som ger olika vinklingar på berättelsen. Även om man kunde tycka att Linn skulle ha lärt sig att vara lite mer försiktig efter deras förra äventyr!

Gillar du deckare/thrillers, så är den här författaren väl värd att kolla in.


Ole dole död
Författare: Liselotte Roll
Förlag: Alfabeta (2014)
ISBN: 9789150115390
Finns t.ex. hos Bokus eller Adlibris

5 kommentarer:

  1. Jag har taggat dig här http://ylvakortochgott.blogspot.se/2015/06/currently-reading-tag_9.html
    Hoppas du har tid och lust :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul - jag svarar när jag får en stund över mellan studentuppvaktningar och avslutningar.

      Radera
    2. Ja, det är mycket sånt nu :) Allt har ju sin tid ;)

      Radera
  2. Det där låter som en deckare min smak! Lägger Roll på minnet, eller ja, skriver upp på tipslistan. :)

    SvaraRadera