lördag 20 juni 2015

Lust

För länge sedan laddade jag ner den här boken som e-bok när den erbjöds gratis. Jag hade hört lite om Åsa Schwarz och bokens kombination av sexig chick lit och lite skräck.

Så här beskrivs Lust i förlagspresentationen:

"Sara blir antagen hos Sveriges största förlag och går från okänd till bästsäljande
författare på osannolikt kort tid. I turbulensen dras hon ofrivilligt in i ett triangeldrama med sin förläggare Anders. Svartsjukan som river i henne blir bränsle till det nya manuset. När olycka efter
olycka inträffar i Anders familj börjar en oroskänsla gry i Sara. Är det en slump eller blir hennes grymma texter verklighet?"

Tyvärr var detta inte alls min kopp te. Jag tyckte dessvärre inte att berättelsen var vare sig särskilt sexig eller särskilt läskig. Jag blev aldrig riktigt engagerad i huvudpersonen och storyn kändes, för mig, alltför konstruerad.

Men med det sagt är jag ändå nyfiken på författarens debutroman Lilith i kedjor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar