torsdag 16 april 2015

Alice McMallis - Pojken på kyrkogården (och en utlottning!)

Rec. ex. från författaren och Idus förlag - tack!
Kan man vara kompis med en zombie? Ja, det är sådant som Alice McMallis funderar på i boken Alice McMallis - Pojken på kyrkogården som är skriven och illustrerad av Jessica Lindholm.

Alice är ingen vanligt nioårig flicka. Hon gillar mest svarta kläder och tycker om att promenera på kyrkogården med förhoppning om att träffa ett äkta spöke. Nu träffar hon istället den lilla zombiepojken Zacke. Hon låter honom flytta in i sin garderob, men det är inte helt lätt att ha en zombie boende hemma hos sig, det får Alice ganska snart klart för sig. Och hur är det egentligen med den där zombiesmittan - riskerar alla att bli drabbade?

Först vågade min 6-åring inte läsa boken, men nyfikenheten blev till slut för stor och vi började läsa. Efteråt ville hon att vi direkt att vi skulle kolla på biblioteket om det fanns fler böcker om Alice. Den var precis lagom mysrysig och också väldigt rolig!

Jag fick mitt ex signerat av författaren och så har jag ett ex som förlaget skickade till mig. Vi behöver ju inte två böcker, så jag lottar ut den extra boken här på bloggen. Allt du behöver göra för att vara med i utlottningen är att lämna en kommentar här på bloggen. Tipsa gärna mig och dottern om era bästa högläsningsböcker. Jag drar en vinnare på söndag 19/4 efter kl. 21. Lycka till!


Alice McMallis – pojken på kyrkogården
Författare: Jessica Lindholm
Förlag: Idus Förlag (2015)
ISBN: 9789175771663
Finns t.ex. hos Bokus eller Adlibris

5 kommentarer:

  1. Jag vill gärna vara med! Tipsar om SVJ av Roald Dahl. Den ska dessutom bli film nu så kanske extra rolig att läsa högt innan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen! Och tack för tips! Jag läste just Matilda, men dottern ville inte att jag skulle högläsa. Får testa med en annan Dahl :)

      Radera
  2. Jag är gärna med i utlottningen.

    SvaraRadera
  3. Jag vill gärna vinna!

    SvaraRadera
  4. Ah, men då måste jag veta vem du är ;)

    SvaraRadera