tisdag 27 januari 2015

Läs ett år: December

Nu tror ni väl att jag helt glömt bort den sista månaden i den här läsutmaningen, men här kommer den sista sammanfattningen - bättre sent än aldrig ...

Kattugglan läste Sista dagen i december av Mariette Glodeck som hon beskriver som en trovärdig skildring av ett kompisgäng och en berättelse om livet.

Violens boksida väljer gärna lite udda genrer och läste denna gång Selma Lagerlöfs Tal vid nobelfesten 10 december 1909. Och Selma gör det så klart till en berättelse.

Själv valde jag barnboken 14 december av Kristina Sjögren. Den handlar om Ruth som för lära sig att livet tar oväntade vändningar och att oftast kommer man ut på andra sidan som en starkare person.

Jag hittar inget decemberinlägg hos Annas bokbord eller Havsdjupens sal, men säg till om jag har missat det!

STORT tack till er alla för att ni varit med i utmaningen!








2 kommentarer:

  1. Där fick man boktips igen, ja! Den sista dagen i december hade en så lockande framsida att jag genast kollade in på Bokus och ja, det är en bok för mig! :)

    SvaraRadera