söndag 21 september 2014

Sommarläsningsbingot - hur gick det?

Jag hade ju ett litet sommarläsningsbingoprojekt på gång i juni, juli, augusti. Jag måste erkänna att jag inte ansträngde mig för att läsa så att det passade in utan tog det jag ville läsa och kollade efteråt om jag kunde kryssa för en ruta.



Rad 1 (vågrätt)
Published in 2014: Mrs Sinclairs resväska av Louise Walters
Set in another country: Små solfåglar långt borta av Christie Watson
That you started but never finished: Kronoper & Farmer av Julio Cortázar
With a a one-word title: Kristalläpple av Ebba Range
Någon kortroman lyckades jag inte få med.

Rad 2
Part of a series: Torka aldrig tårar utan handskar: Kärleken av Jonas Gardell
Longer than 500 pages: Wool av Hugh Howie
By a small press: Annan påföljd av Nina Larsdotter (från Litet förlag)
Ingen biografi/memoar och ingen som jag trodde att jag inte skulle gilla (sådana börjar man ju inte på så ofta).

Rad 3
That you chose because og the cover: Sonjas sista vilja av Åsa Hellberg
Non fiction: Vi ar alltid beredda av Annika Koldenius
BOTNS BINGO free square: Amerikauret av Vibeke Olsson
Young Adult novel: Jag, En av David Levithan
Currently on the bestseller list: Sophies sista vilja av Jojo Moyes (pocket-toppen)
Full pott!

Rad 4
Fantasy: Delirium av Lauren Oliver
Recommended in an BOTSN episode: Eleanor and Park av Rainbow Rowell
Thriller/Suspense: Davidsstjärnor av Kristina Ohlsson
Borrowed from the library: Juni av Marianne Peltomaa
Det känns som att det verkligen borde finnas ett djur bland alla böcker jag läst, men hittar bara några fåglar på "Små solfåglar långt borta" och den har jag ju redan använt.

Rad 5
By an author of a different gender: En dag i juli av Jan Fridegård
Rekommended by a librarian or a bookseller: Skuggpojken av Carl-Johan Vallgren
Has been on your TBR for longer than two years: Trollkarlen från övärlden av Ursula LeGuin
Ingen bok med helt grafiskt omslag och ingen pjäs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar