lördag 17 maj 2014

Svea planterar

Rec. ex. från förlaget - tack!

Det har kommit ännu en bok i serien "Bus med Svea" av Linda Palm.

Den här gången är Sveas intresse för mammas blommor lite väl närgånget, men det leder också till ett bra tillfälle för Svea att själv plantera.

När jag först hörde talas om den här titeln, tyckte jag inte att den verkade lika klockren ämnesmässigt som de tidigare titlarna, men det blev tvärtom mycket lyckat. Jag tror nästan att den seglade upp som en av favoriterna!

Bra nivå för de minsta och "storyline"-bilderna i slutet som kan användas för att återberätta boken är mycket omtyckta av mina barn. Jag gillar också formen och omslagen väldigt mycket. Svea och hennes familj tecknas kärleksfullt av Jessica Lindholm.

Svea planerar utkom mycket vältajmat nu i maj och vi fick dessutom ett par påsar av Sveas egna busfrön att plantera. Nu väntar vi med spänning på vad som ska komma upp.

Jag har tidigare skrivit om böckerna Svea tvättar, Svea äter och Svea klär på sig i samma serie.



Svea planterar
Författare: Linda Palm
Illustratör: Jessica Lindholm
Förlag: Massolit Förlag (2014)
ISBN: 9789187135972
Finns t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar