torsdag 21 mars 2013

Böcker A-Ö: Q

Jag har slarvat lite med deltagandet i *Malins* utmaning Böcker A-Ö. Idag publicerar hon det sista inlägget. Oj, oj - jag hade ju tänkt blogga ikapp!

Malin väljer att klumpa ihop de sista svåra bokstäverna q, c och ä för att de är så svåra. Jag kom dock på en sak i varje kategori på bokstaven Q och det vill jag ju gärna stila med ;)

Utmaningen låter så här:
"Veckans bokstäver är Q, Ä, X. Utmaningen är att nämna en bok, en författare samt en karaktär på bokstaven. Någon som ni gillar, avskyr, skrattar åt, gråter till, skräms av. Ja, listan kan göras lång men motivera ditt val så vi vet om det är något vi ska testa eller strunta i."

Bok på Q: Queen Mum av Kate Long. Jag har inte läst den än, så jag kan inte berätta om den är bra. Men jag har i alla fall en bok på Q i min hylla ;)

Författare på Q: Quentin Blake. Han är kanske mest känd som illustratör bl.a. av Roald Dahls böcker, men han har även författat egna barnböcker.

Litterär karaktär på Q: Quoyle i den strålande bra boken Sjöfartsnytt av Annie E. Prolux. Har du inte läst den? Gör det bums!

Återkommer med övriga bokstäver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar