tisdag 29 januari 2013

2012 i backspegeln - läsutmaningar

Jag deltog ju i flera läsutmaningar under 2012 och när jag tänker på saken så slutförde jag faktiskt inte alla. Så här har det gått.

Den mest omfattande utmaningen var den Nordiska läsutmaningen, som startades av Dantes bibliotek och som jag sedan tog över som moderator för. Den löpte från november 2011 till september 2012.

Efter det startade jag min egen bokutmaning Böcker om böcker som fortfarande löper. Vi startade 1 oktober 2012 och avslutar på världsbokdagen den 23 april 2013.

Jag hoppades också på Pocketlovers "tre-på-tre"-utmaning där man skulle läsa tre böcker på samma tema. Jag valde temat djur och läste Kråkflickan, Döden på en blek häst och Little Bee.

Nilma startade en jorden runt-resa i böckernas värld och den vill jag inte missa. Nilma själv var tvungen att avsluta resan, men jag har fortsatt och beräknas "återvända hem" om ett par månader ;)

Jag försökte mig också på "15 böcker", men kom bara 4 böcker in i den utmaningen. Den får jag ta tag i igen!

Jag blev också väldigt glad när "Malin* återupplivade sin utmaning Böcker A-Ö. Det var nämligen den första utmaningen jag hakade på och upptäckte på så vis många av de bokbloggare jag fortfarande följer. Tyvärr var jag inte så på hugget denna gång och jag ligger 6 bokstäver efter. Skärpning!

Men på bokstavstemat gjorde slutförde jag i alla fall en bokhyllerunda från A-Ö.

Jag har alltså några utmaningar att slutföra och de nya jag har tänkt fullfölja är Spänningsutmaningen 2013 och Boktolvan 2013.

Jag har fått hjälp av Monika att lägga till snygga staplar här på bloggen (ser ni dem - där längst ner i högerkant) för att mäta mina framsteg :)

Gillar ni läsutmaningar? Vilka deltar ni i så fall i?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar