söndag 20 januari 2013

2012 i backspegel - önskeinlägg

Vi ett tillfälle frågade jag om önskeinlägg här på bloggen och fick några förslag. Nu när jag tittar tillbaka så har jag inte riktigt bloggar om allt som fanns på önskelistan.

  • Hur ska en bra bokblogg vara?
Det har jag inte svarat på, men håll ögonen öppna efter ett inlägg på ämnet.
  • Vilka böcker ser du fram emot att läsa i höst och varför?
Detta tror jag inte heller att jag svarade på, så det blir bakläxa på det. Men nu får det bli vårens läsning istället.
  • En riktigt sågning
Jag tror oftast att jag lägger ner en bok om jag känner att det inte är för mig, men visst har jag sågat någon bok ibland.
Yarden till exempel. Och den här. Och kanske den här.
  • Tankar om blogginlägget om boken Vi tolererar inga förlorare – en roman om familjen Kennedy av Britt-Marie Mattson
Nu har jag inte kommit mig för att läsa boken ännu, så då är det svårt att komma med kloka kommentarer.
  • En läsutmaning à la Västmanländskan
Ja, men en sådan blev det ju! Ni följer väl läsutmaningen "Böcker om böcker"?
  • Tips på böcker från andra världsdelar än Europa och USA
Här har det blivit lite fler tips tack vare att jag deltar i Nilmas läsutmaning "Läsa jorden runt". Jag har också börjat sätta etiketter på det böcker jag läser så att man lättare kan de vilka ursprungsländer de har. Du hittar dem i högerpalten under "etiketter".
  • Om barnböcker
Barnböcker finns numera som en egen kategori på bloggen. Ungdomsböcker likaså.
  • Om novellsamlingar
Även det finns som en egen kategori.
  • Om bokserier och vilka jag följer maniskt
Här får jag också bakläxa och får återkomma till detta ämne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar