torsdag 25 oktober 2012

Ger upp en bok och reser vidare

Jag började läsa den här boken som jag fått tips om här på bloggen. Den var tänkt som den Sydafrikanska boken i Nilmas "Läsa jorden runt"-utmaning, men jag kom tyvärr aldrig in i den. Jag tror egentligen att det är en bok jag skulle tycka om, men mitt läshumör fungerade inte för den här på engelska just nu. Nu måste den tillbaka till biblioteket för det är någon annan som vill ha den. Jag kanske återkommer till den, men för nu lämnar jag både den och Sydafrika och åker vidare mot Etiopien.

Men ett par andra böcker från Sydafrika har jag bloggat om här.

8 kommentarer:

  1. Ah, vad trist! Tror tyvärr inte det är en bok för mig heller men så är det ju ibland.. allt passar inte alla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trodde att jag skulle gilla den, men det gick sååå segt.

      Radera
  2. Lånade hem den här boken, fast i svensk översättning, i somras men började aldrig läsa den. Jag har hört en del bra om den, men jag har också hört många som inte orkar igenom den. Eftersom jag inte gillar tjocka böcker så får nog här vara för min del.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmmm ... och jag som tänkte just att jag kunde ge den en chans till på svenska. Får se hur jag gör ...

      Radera
  3. Jag har spanat på den, men den verkar så tung och det passar inte alls mitt läs-mood just nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan vara en sådan bok som kräver rätt tid och lässtämning.

      Radera
  4. Det är absolut en bok som kräver sin läsare så man måste vara beredd på att utmanas. Den är inte direkt svårläst, men lite långsam i sitt tempo så den behöver lite tid. Jag tyckte att den var fantastiskt, men hade nog inte velat läsa den på engelska, faktiskt (trots att jag läser en hel del på engelska). Tror det är rätt svårt. Hoppas att du ger den en chans till, vid tillfälle!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ställde mig på kö igen. På den svenska översättningen :)

      Radera