måndag 23 april 2012

Syskonmakaren

Syskonmakaren av Lisa Jewell var mitt första möte med formatet Excel. Det skrev jag om här, så det ska jag inte gå in mer på här utan koncentrera mig på innehållet i boken.

Det var dock inte första mötet med Lisa Jewell. Jag har läst Typ 30 och Vince och Joy tidigare av den här författaren, men kan inte minnas att jag var särskilt imponerad. Men det här tyckte jag var ganska bra.

I Syskonmakaren får läsaren följa Lydia, Robyn och Dean. De är ganska olika personer som har det gemensamt att de känner sig vilsna. De har också en sak till gemensamt - de har samma far. Det vet de dock inte om från början, men alla får på olika sätt veta att deras far var en spermadonator. Så småningom möter de sin far - och varandra - vid faderns dödsbädd. Det intressanta är dock vägen dit.

De tidigare böckerna faller väl närmast i kategorin chick litt. Den här är mer ett relationsdrama - lite lättsamt, lite att tänka på. Trivsamt.

2 kommentarer: