söndag 29 januari 2012

Mirakel

Ännu en ungdomsbok och ännu en bok som kom i min julpocketpåse.

Mirakel av Renate Nedregård handlar om Rakel - en helt vanlig 17-åring som sjunger i en gospelkör. Men hon har en fantastisk röst och en dag blir hon headhuntad till Idol.  Hon vinner inte med det är startskottet för en internationell musikkarriär.
När hon är 21 år toppar hon hitlistorna under namnet Miracle och lever kändisliv. Men en dag gör hennes förflutna sig påmint och hon hon får anledning att tänka över val som hon gjort.
Boken visar popstjärnelivets baksidor och hur det kan vara att få något som man kanske inte ville ha, men utan att Rakel behöver be om ursäkt för sin framgång. Inte alls dumt - jag gillade det här. Jag har lånat ut den till en 15-åring jag känner och jag hoppas att hon också gillar den.

Renate Nedregård är TV-journalist i Norge och det här är hennes debutroman.

1 kommentar: