tisdag 19 april 2011

Den perfekte mannen

Jag hade packat "Lila hibiskus" i BB-väskan, men när jag började på den kändes det synd på boken att läsa den med min "efter förlossnings"-hjärna. På Pressbyrån hittade jag istället Den perfekte mannen av Sheila O'Flanagan. Lite lagom lättsmält "chick litt" passade fint.

Boken utspelas på ett lyxigt kryssningsfartyg, men systrarna Britt och Mia är där för att jobba och inte för att roa sig. Britt håller föredrag om hur man skriver den perfekta kärleksromanen och Mia är tillfälligt inhyrd som hennes assistent. Systrarna har inte haft så bra kontakt på senare år och de är ganska olika. De lär känna varandra på nytt - naturligtvis med några förvecklingar och kärleksintressen.

Lättläst, lättsmält och ganska trevligt.

4 kommentarer:

  1. Läste precis Luftslott av samma författare. Väldigt typisk chick lit men ibland är det just lättsmält man vill ha.

    SvaraRadera
  2. Den boken har jag precis köpt! Har faktiskt läst hennes andra böcker också och måste säga att de är väldigt lättlästa och trevliga! Men du, hinner du fortfarande läsa mycket??? Glad Påsk!!!

    SvaraRadera
  3. I bland är chick litt oslagbart! Perfekt när allt man vill ha är lite charmig förströelse. Synd bara att förlagen inte är lite strängare, för det finns ju en hel del skräp i genren.

    SvaraRadera
  4. Anna - precis!

    Åsa - jo, jag kan läsa en del när jag ammar :)
    Glad påsk till dig också! Åker ni till Blekinge?

    Pi - det har du rätt i! Både vad gäller förströelsen och förlagens urval.

    SvaraRadera